דובאי היא אחת משבע האמירויות המרכיבות את איחוד האמירויות הערביות. בירתה, העיר דובאי, היא העיר המאוכלסת ביותר באיחוד כולו. היא משכה אליה השקעות זרות רבות, בשל הכרזתה כאזור סחר חופשי והיעדר מסים על הכנסות. מדיניות זו הפכה את האמירות למרכז עסקי ותיירותי בינלאומי נחשב. עם השנים התפתחו בעיר גם חיי לילה משגשגים, תחת חוקי האמירות והאיסלאם הנוקשים. אז מה מותר ומה אסור? למקרה שדובאי תאשר ביום מן הימים כניסה לישראלים, הנה המדריך המלא בשבילכם

האם מותר לשתות אלכוהול:
אם נתעלם מכל ההפחדות ונלך לפי החוק, בדובאי מותר לשתות אלכוהול. זה רק תלוי איפה ואיך תעשו את זה. לפני כשנה, בדובאי נכנס נוהל לפיו תיירים יורשו להוציא רשיון לשתיית אלכוהול מאחת משתי רשתות השיווק שבדובאי. תתבקשו להציג את הדרכון, לחתום על מסמך שמצהיר שאינכם מוסלמים ושאתם לא מתכוונים לעבור על החוק.
אז איפה מותר לשתות? קודם כל, אסור בחוף. אם קניתם אלכוהול מחנות או סופר מותר לכם לשתות אותו רק בדירה או במלון שלכם. מסעדות, ברים ומועדונים אין בעיה להזמין משקאות. למרות זאת, בנסיכות לוקחים ברצינות רבה נהיגה בשכרות, והיא אסורה אחרי שום כמות של אלכוהול. יצאתם ממסיבה וחזרתם קצת שיכורים? עדיף ללכת ישר למלון ולא להסתובב ברחובות יותר מדי כי אתם כן תוכלו להיענש. אגב, צריכת אלכוהול מותרת לתיירים בדובאי מגיל 21.
הברים והמועדונים

יש לך רשיון שתייה בתוקף?

דובאי פיתחה חיי לילה משגשגים, אבל הם בכל זאת מתנהלים לפי חוקיה הנוקשים של האמירות. אם תיתפסו מסתכלים על אישה, מתנשקים או שיכורים בציבור, אתם עלולים להיענש.

אלכוהול:
צריכת אלכוהול בדובאי מותרת אך ורק במקומות מוגדרים ומסוימים, כמו מסעדות ומלונות עם רישיון מיוחד לכך. תיירים ותושבי חוץ יכולים לשתות במקומות אלו מבלי להחזיק באותו רישיון. למרות שמותר לשתות באזורים מוגדרים, אם תיתפסו שיכורים במקומות ציבוריים אתם עלולים להיעצר. במידה ואתם זרים, המדינה גם יכולה לגרש אתכם מיידית. בנוסף, תקבלו קנס של כמעט 20,000 ש״ח.

בין אדם לחברו:
בתי עסק כמו מלונות ומסעדות אינם רשאים להגביל כניסה על רקע הגזע, המין, הצבע או המקצוע של לקוחותיהם. מקומות מסוימים יכולים להגביל את הכניסה לחברים בלבד, בהתאם לתקנות של דובאי, וחייבים את אישור המדינה לכך מראש. קללות ומחוות גסות לאדם אחר אסורות בהחלט. גם צילום של אדם אחר ללא אישורו אסור בהחלט.

סמים:
סמים הם לא חוקיים בדובאי. קיימת אפס סובלנות באמירות לכל עבירה הקשורה לסמים לא חוקיים. העונשים עבור הברחה והחזקת סמים הם חמורים – אם אתם תיירים אתם תגורשו מיידית מהמדינה, ואתם אפילו עלולים להגיע למשפט ולקבל לעונש מוות.

נשים, גברים ומה שביניהם:
גילויי חיבה בפומבי אסורים. אם תימצאו אפילו מתנשקים בפומבי, תוכלו למצוא את עצמכם מבלים את הלילה במעצר. גילויי הומוסקסואליות וקרוס-דרסינג גם מחוץ לחוק. כמו כן, הטרדת נשים אסורה בהחלט. זה כולל כל שיחה, בהייה וקשר עין לא רצוי מצד האישה.

כתיבת תגובה